RUN Winschoten krijgt nieuw logo in aanloop naar WK 100 kilometer

Het nieuwe logo van de RUN. Ontwerp: Ficant Marketing

De RUN Winschoten. heeft een nieuw logo gekregen. De Stichting Ultraloop Winschoten vindt dat wel passen in de aanloop naar het WK 100 km op zaterdag 12 september.

Het heeft volgens het bestuur ook te maken met de nieuwe opzet van de 45e editie van de RUN. Met de lancering van het nieuwe logo is ook de inschrijving voor de deelnemers geopend. Het vernieuwde logo is ontworpen door de marketingpartner van de RUN: Ficant Marketing uit Winschoten.

Professionalisering

In de loop van de jaren heeft de RUN als evenement een professionaliseringsslag gemaakt. Naast het jaarlijkse NK 100 km vormt de RUN dit jaar ook het toneel voor het WK. In het vernieuwde zijn enkele vertrouwde elementen gebleven. Zo is de kleurstelling nog steeds grijs en geel, maar dan wel in een heldere variant. Het rennende figuur uit het oude logo en het lettertype zijn gemoderniseerd.

Historie

Het evenement is in 1976 begonnen als 100 km wegwedstrijd en is daarmee de oudste ultraloop van Nederland. In de loop van de jaren is de RUN uitgebreid met meerdere wedstrijdonderdelen. Bekend is de estafetteloop, waarbij de leden van een team 10 keer 10 km lopen. Verder zijn er een solowedstrijd (100 en 50 km), de LutjeRUN voor deelnemers van 4 tot 15 jaar, de FunRUN (twee ronden over het parcours van de LutjeRUN) en de WandelRUN (10, 20 en 30 km).

De inschrijving op www.runwinschoten.nl is geopend.

Je kunt deze onderwerpen volgen
Oldambt