Yvonne Dragt heeft een kindvriendelijke afhaalservice bij haar zaak.

Kapster Yvonne Dragt is dubbel het haasje: ‘Met Bella de eenhoorn proberen we er toch een feestje van te maken’

Yvonne Dragt heeft een kindvriendelijke afhaalservice bij haar zaak. Foto: Artizzl Media / Peter Nefkens

Met de mogelijkheid voor middenstanders om een afhaalpunt te realiseren bij hun winkel, bedacht Yvonne Dragt van Bellini hair en boutique in Zuidwolde dat het sowieso een speciaal afhaalpunt moest worden.

Ze richtte een kindvriendelijk afhaalpunt in, waarbij klanten onder ander welkom worden geheten door Bella de eenhoorn. „Wij willen een beleving creëren voor ouders en kinderen, wat plezier en entertainment in deze zware tijd”, vertelt eigenaar Yvonne Dragt.

Zij is dubbel slachtoffer van de coronacrisis, want naast de kinderkledingwinkel, heeft ze op hetzelfde adres een kapsalon. „Ik ben in 2013 met een kapsalon begonnen in het Nolderwoud en ben ik 2018 hier aan de Hoofdstraat gekomen. Ik heb nu meer kappers in dienst en ben destijds direct met de kledingwinkel begonnen. Het is een bijzondere combinatie, maar ik doe alles altijd anders dan anderen”, lacht Yvonne.

Kapsalon als outlet

In de zaak is ook een schoonheidssalon gevestigd, maar die ruimte wordt gehuurd door een andere ondernemer en is op dit moment ook niet open. Net als de kapsalon van Yvonne dus, die momenteel als outletruimte wordt gebruikt voor de kleding.

„Gelukkig heb ik de kledingwinkel nog en ik promoot nu vooral mijn collectie via social media. We verzinnen van alles, van grappige filmpjes tot een bezoek aan het Tonckenshuys om chocolade uit te delen. De mensen onthouden ons dan wel”, is de strategie van de jonge onderneemster.

De steun die ze krijgt vanuit vanuit de noodregelingen voldoet lang niet om alle kosten te dekken. „De nieuwe collectie komt binnen en die hebben we al een half jaar geleden besteld. De rekeningen stapelen zich zo op, gelukkig zijn onze leveranciers begripvol en krijgen we wat speling met betalen”, aldus Yvonne.

Ze blijft ook in coronatijd positief en juist de creativiteit sleept het team er doorheen. Het bezorgen van kleding leverde niet heel veel op, het afhalen zoals dat nu gebeurt, is een kleine verbetering.

Verwijzen

„Iedereen komt natuurlijk het liefst naar de winkel, met Bella proberen we er toch nog een feestje van te maken. We hebben ook Bella’s brievenbus, waarin kinderen verhaaltjes of tekeningen kunnen deponeren. Ja, en sociale media is nu onze etalage.”

Om te laten zien dat ze bij Bellini meeleven met alle andere ondernemers, is de afhaallocatie niet alleen versierd, maar ook voorzien van bordjes die verwijzen naar andere winkels.

Je kunt deze onderwerpen volgen
Zakelijk Nieuws Meppeler Courant
menu