Facebook laat bij ‘Meldingen’ weten dat Art Vijf mij uitnodigt Trouwauto Service Zuid Holland leuk te vinden. Een prachtig voorbeeld van de vergevorderde idioterie op social media.

Want het maakt Facebook niet uit met wie we contact hebben en waarover, als we maar contact hebben, via Facebook.

Ik ken Trouwauto Service Zuid Holland niet dus ik vind niks van die onderneming, maar die mogelijkheid ontbreekt. Het is accepteren of afwijzen. Het zal best een goed bedrijf zijn, alleen ga ik niet trouwen en heb geen auto, boot of vliegtuig nodig en er is ook niemand voor wie ik dat moet regelen.

En áls ik al een trouwauto nodig heb is het natuurlijk de vraag of ik die uit Zuid-Holland haal. Ik ken hier ook mensen.

De volgende vraag is of ik Art Vijf moet kennen. En ja, dat moet ik, want we zijn vrienden. Op Facebook. Maar ook die naam zegt me niet veel. Informatie over wie achter Art Vijf zit ontbreekt. Geen ‘werk en opleiding’, geen ‘familie en relaties’, geen ‘details over Art’ en geen ‘levensgebeurtenissen’.

Alleen een woonplaats, Sint Annaparochie en geboortedatum en dat het een atelier is voor ‘mensen en dieren portretten’.

Ik pieker me suf, maar er gaat geen belletje rinkelen en nog minder over waarom een portrettist uit het Friese op een volstrekt willekeurig moment reclame maakt voor een bedrijf dat trouwauto’s verhuurt in Zuid-Holland.

En dan klik ik aan dat ik het ‘leuk’ vind en dan?

Je kunt deze onderwerpen volgen
Columns