Noorderling is minder merkbewust

Dure merken, in grote stapels voor afbraakprijzen. Dat is de essentie van een Factory Outlet Center (FOC). De gemeenteraad van Assen neemt donderavond een besluit over een FOC bij het TT Circuit in Assen. Hoe werkt zo'n outletcenter? Wanneer werkt het? Waardoor is er altijd voldoende aanbod?

Projectontwikkelaar Anita Meijering schreef al in 2001 een boek over het verschijnsel: Factory Outlet Centers, een MERKwaardige ontwikkeling. De nadruk op merk, dus. ,,Het is een verschijnsel dat in Amerika is begonnen'', vertelt Meijering. ,,Fabrieken begonnen restpartijen te verkopen in hun eigen fabriekshallen, of in kraampjes bij de fabriek. Partijen met productiefoutjes en overschotten door overproductie. Het bleek een succes.''

Registreer gratis en lees dit artikel

Heeft u al een account? Inloggen

Door op verzenden te klikken ga ik akkoord met de algemene voorwaarden en privacy statement

Na registreren leest u direct verder

Gefelicteerd! U bent nu geregistreerd

U kunt met deze registratie elke maand 6 plus artikelen lezen.
We wensen u veel leesplezier.

Limiet bereikt

U heeft de limiet van 6 plusartikelen voor deze maand bereikt. Op de eerste dag van de volgende maand vullen we het tegoed weer aan. Of neem een abonnement voor onbeperkte toegang.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.