Marketing Groningen aast op citytrippers

Met de nieuwe lijnverbinding tussen Groningen Airport Eelde en de Deense hoofdstad Kopenhagen, lanceerde Marketing Groningen dinsdag 20 september een nieuwe campagne.

Een Engelstalig spotje moet bezoekers uit Engeland, Scandinavië, Polen en Denemarken verleiden Groningen met een citytrip te vereren. Marketing Groningen hoopt hiermee het aantal jonge buitenlanders dat een bezoek aan de stad brengt te verhogen.

De start van de campagne valt samen met de opening van de de luchtverbinding tussen Groningen en Kopenhagen. Met die lijn is de Martinistad slechts één uur verwijderd van de Deense hoofdstad. De campagne is gericht op de inwoners van de stedelijke gebieden die een directe lijnverbinding met Groningen Airport Eelde hebben. Naast Kopenhagen liggen Londen en Gdańsk ook op ongeveer een uur vliegen van Groningen. Het spotje is via social media (Facebook, Instagram, YouTube) in de betreffende landen te zien. Per bestemming is er een aangepaste spot.

In het reclamefilmpje worden de hoogtepunten van Groningen in 30 seconden getoond. Zo komen onder andere het Groninger Museum, het station, de markt, winkelen, fietsen, eten en drinken en overnachten in beeld.

Klik hier om terug te keren naar Reis!

Of like Reis! op Facebook, Twitter en Instagram

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.